Se indlæg
 Udskriv debat
Hundens bedste ven
Bent Jensen
Hvor er James Christenen nu?. Hans appelsag må have været for nu. Han er vel ikke i Danmark? Og hvor er kautionspengerne?

Med venlig hilsen
Bent Jensen

on og kent
Et link på DTW. om james.

http://www.dansk-...admore=437

kent

phitsanulok
Hej alle
...og tak til dutling68, bamsen og webmaster smiley

SÅ er Thomas Gade fra TV DR1 søndagsmagasinet kl 21 nyhederne søndag aften d. 19/11-2006 klar til at skyde en udsendelse af med James og hele sagen smiley

Han har været i Lang Suan i Thailand og filme og interviewe James og diverse involverede personer. Ligeledes i Danmark. Jeg fornemmer han kommer hele vejen rundt og i dybden og at det bliver en rigtig god udsendelse smiley

Jeg snakker tit med James og skal hilse mange gange fra ham smiley

Han tager en dag af gangen. Afslappet. Han tager det stille og roligt for han ved ikke hvad morgendagen bringer og hvornår han igen måske sættes tilbage til fængslet og med de forhold han skal leve under her.... må der ikke være for stor kontrast, for at han skal kunne klare det igen.

Kh Eva Behring (James lillesøster)

Kan den ses eller dowloades nogen steder?
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Bent Jensen
Det er jo gamle website-artikler og udsendelser tilbage fra 2006. Har der ikke været noget nyt siden? Jeg forstår ikke noget. Hvor er James Christensen nu?

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Webmaster
phitsanulok skrev:
Kan den ses eller dowloades nogen steder?

Den ligger blandt nogle af de udsendelser nogle har lagt op på nettet.

http://www.dansk-...ad_id=3806

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
phitsanulok
Er det ellers muligt at finde noget nyt info om ham?

www.shirtfreak.dk
roald
følgende er taget fra james søster hjemmeside

Opfølgning på James sag.

James er nu kommet ud på kaution. Han opholder sig i Bangkok, langt væk fra hans lille hjemby Lang Suan ca 750 km syd for Bangkok langs kystlinie. Han bor nu på et værelse, som Gregers Møller (www.scandasia.com) har skaffet til ham.

Han er dybt taknemmelig for at kunne få en masse godt at spise og kunne følge med i livet i verden og nyhederne. Min bror er meget vidbegærlig og jeg tror hans intelligenskofficient på 163 er en af de udfordringer, der holder ham i gang og oppe. At sætte ham i total isolation i over et halvt år har været noget af en prøvelse. Her har vores tætte kontakt og korrespondancer har holdt ham oppe. Senere også den fantastiske opbakning fra folk som har reageret på Gregers Møllers nødråb på sit website www.scandasia.com, avisartiklerne - bl.a. nogle skrevet af Mogens Rasmussen i B.T. og mandebladet "FOKUS", TV udsendelserne på TV2 og DR1, forsideartiklerne og indlæggene på www.dansk-thai.dk og www.thailand.dk. Ligeledes gamle venner og veninder fra hans tid i Danmark og på falderebet hans mor og stedfar, som skød de sidste 30.000 kr ind til kautionen. Modsat ville hans egen far, Kaj Ellermann Christensen fra Løgstør ville ikke give en krone.

Og friheden ...ja den skal han lige vænne sig til... som han selv siger : "Jeg sidder i min seng det meste af dagen og læser aviser og nyheder, jeg er jo vandt til at få tiden til at gå på samme plet". Efter nogle snakke og bearbejdninger, så er han igen begyndt at gå ud og er nu godt i gang med at blive de forkomne hundes bedste ven og redder.

James siger om sin fremtid: "Jeg tager en dag af gangen. Jeg føler ikke jeg kan andet, fordi jeg ikke ved, hvornår overhovedet min appelsag kommer for retten, og hvad udfaldet bliver".

Når James første gang kunne dømmes på så spinkelt et grundlag, så kan man aldrig vide i Thailand. Det er en helt helt anden kultur end den danske.

Dog betyder rang og anseelse også meget og med den nye anerkendte advokat - Kampthorn - på sagen, har vi stadig håbet i behold.

Jeg vil følge op på sagen her, når der sker nyt.

http://www.behrin.../index.htm

Redigeret af roald d. 04/01-2008 22:18

phitsanulok
Er det ikke gammelt nyt..?

www.shirtfreak.dk
roald
nogen kunne måske skrive eller ringe til hans søster, nummer og adresse står på hjemmesiden

ebeth

Lad ham dog være i fred. Havde han lyst til at melde op på hans liv, havde han nok gjort det.
Bent Jensen spørger vel af omsorg for en landsmand... ikke for igen at starte en debat om hvorfor han ikke.... måske denne gang blev brugt som tolk ved den stakkels mands retssag!
vh

rinpoche
roald skrev:
følgende er taget fra james søster hjemmeside

Modsat ville hans egen far, Kaj Ellermann Christensen fra Løgstør ville ikke give en krone.

Det kunne der jo evt. være grunde til som ingen af os er klar over.
Og at hænge manden ud offentligt på den måde er da for klamt! Hvad med at fokusere på de positive aspekter og bidragsyderne og lade de mavesure opstød blive derhjemme? Den hadekampagne kan hun godt glemme!

xxxx
Hejsa.
James bor rigtig nok i Bangkok og venter på hans appelsag.

Hvad resultatet af den bliver kan vi jo ikke vide, men et godt gæt..
Forlig og udvisning...

Eva,s historie... ja det lyder da flot..Grin

Bent Jensen
Til ebeth:

Lad ham dog være i fred. Havde han lyst til at melde op på hans liv, havde han nok gjort det.
vh

Der er følgende grunde til, at vi bør følge James' sag med opmærksomhed:
- Det lægger et pres på de thailandske myndigheder, således at de bestræber sig på at lgive ham en retfærdig behandling.
- Offentligheden har investeret en del penge i James.

Bent Jensen spørger vel af omsorg for en landsmand... ikke for igen at starte en debat om hvorfor han ikke.... måske denne gang blev brugt som tolk ved den stakkels mands retssag!
vh

Jeg synes James er blevet behandlet groft. 10 års fængsel for at stikke ild på et hønsehus! Det er helt vildt. Og hvorfor har man ikke undersøgt, om hans hunde blev forgiftet? Hvis naboen kunne forgifte et stort antl hunde, kunne han vel også arrangere en ildspåsættele og få det til at se ud, som om James var gerningsmanden. Jeg er slet ikke overbevist om, at James er skyldig.

Nu du nævner det. Jeg spurgte af nysgerrighed på thailand.dk James' søster, som havde overværet retssagen, om der havde været en ordentlig tolk under sagen. Hun svarede, at tolken havde tolket som en skolelærer i tredie skoleklasse.. Man kan finde det frem ved at søge. Nogen dansk tolk har James ikke haft, selv om han vist har krav på det efter de nugældende retsplejebestemmelser.

Den danske Bangkok-ambassade havde på et tidspunkt været indblandet i sagen. En ambassademedarbejder, hvem James tilsyneladende havde overladt sit hævekort, havde hævet 70.000 baht på det. Disse penge havde han fået besked på et tilbagebetale. Det skal ifølge oplysninger på dk.kultur.sprogl have stået i B.T., men kun i papirudgaven.

Jeg synes, Gregers Møllers og advokatfirmaet Kumthorns indsats for at hjælpe James er meget påskønnelsesværdig.

Med venlig hilsen
Bent Jensen

ebeth
Jeg synes James er blevet behandlet groft. 10 års fængsel for at stikke ild på et hønsehus! Det er helt vildt.

Jamen så hjælp ham da, når hans appel kommer for! Du kunne jo f.eks. sætte dig i forbindelse med advokatfirmaet eller Gregers Møller for at se om der var noget de havde brug for. En oversættelse måske. En simultantolkning under appellen. Eller en venlig besøgsven mens han venter på sin retssag. Påskønnelsesværdige opgaver!
vh

ebeth
Bare for at afslutte denne tråd.... som jeg havde på fornemmelsen, kom der intet svar på den!
Jeg håber at han får den hjælp han har brug for når hans sag kommer for.

John
Så lige et spørgsmål i replikboksen fra Bui "om der er noget nyt i sagen om James"

Fik en mail fra hans søster i starten af januar, hun lover at vende tilbage så hurtigt det er muligt for hende.

Så mon ikke vi hører når der er noget nyt.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
roald
Hej Ronald.... hvor er jeg rørt over I husker James og bekymre Jer.... Jeg vil vende tilbage hurtigst muligt...

Venligst Eva Behring.
-------------------------------------------------

Jeg fik ovenstående mail fra james søster den 8. januar, efter at ha skrevet til hende

Spring til debat: